På ett stjärnspäckat online-event ska byrån Hoss två grundare lansera en egen väskkollektion för den danska väsktillverkaren danska Núnoo.

Núnoo grundare är ett syskonpar, Pia Silfen och Naja Silfen. Det är även den svenska byrån Hoss grundare, Roshi och Sharareh Hoss. De två syskonparen tycks ha hittat varandra för nu kommer en kollektion väskor från Roshi och Sharareh Hoss. Den ska lanseras på online-event på onsdag morgon, 25 mars, 2020. Eventet livestreamas i samarbete med Youtube och United Screens.

Lanseringseventet, ”Bag N’ Breakfast”, var tänkt som ett traditionellt analogt event, men fick på kort tid styras om till ett digitalt. Ett flertal gäster deltar i eventet hemifrån, bland dem Kakan Hermansson, Bianca Ingrosso och Sara Biderman.

Roshi och Sharareh Hoss, som var nominerade i kategorin Årets kommunikationskonsult, i Dagens Opinions utmärkelse, Årets Opinionsbildare, berättar att det har fått stöd från artister som Molly Sandén, Miriam Bryant och Angelica Blick. De berättar att ”över hundratals konsumenter har signat upp sig för att ta del och följa lanseringseventet”.

”Vi vill vara förebilder när det kommer till att våga, satsa och alltid ha ett helhetstänk. Vi arbetar efter vår satta grundprincip som är We always strive to create the ultimate experience. In other words, we strive to create a HOSS moment. Och det gäller i allt vi gör, oavsett IRL som online-event. Vi är inte rädda för att tänka om och anpassa oss efter den utveckling vi ser”, kommenterar Roshi Hoss.