Dramaten hittade en marknadschef på Systembolaget.

Sedan 27 maj är Malin Forkman marknadschef på Dramaten, en arbetsplats som själv har hamnat i strålkastarljuset den senaste tiden. Malin Forkman berättar:

”Det var vd Maria Groop Russel om rekryterade mig till jobbet, och det var många delar som lockade mig. Att få bidra till Dramatens fortsatta utveckling på ledningsnivå och en vidareutvecklad kommunikation samt också att få jobba med Maria som chef. Jag uppskattar verkligen både hennes kompetens och ledarskap. Dessutom är jag personligen mycket intresserad av scenkonst. Jag har tidigare haft samma roll på Operan och går privat mycket utöver teater även på opera, dans, balett och konserter.

Vad ska du uträtta, hur prioriterar du?
”Det är flera områden som jag kommer att prioritera tillsammans med mina nya kollegor på kommunikationsavdelningen”, berättar hon och utvecklar:

”En vidareutvecklad kommunikation som öka nyfikenhet och intresse för våra föreställningar både hos både befintliga och nya publikgrupper tex barn och unga.”

”Ett annat område vi kommer att arbeta vidare med är en utvecklad träffsäkerhet i kommunikationen, bland annat genom crm och kommunikation i digitala och sociala medier. Vi kommer också att utveckla det digitala publikmötet, helt konkret bland annat genom implementering av ett nytt biljettsystem som gör det lättare och smidigare för publiken att köpa biljetter och hitta den information man vill ha.

”Även det fysiska publikmötet kommer vi att se över, hur kan vi få fler att känna sig riktigt välkomna när man kommer till Dramaten? Internkommunikationen är också ett område som vi kommer att jobba vidare med”.