Hero erbjuder bevakning av konkurrenters seminarier och lovar bilder och rapporter om vilka gäster som kommer. Tjänsten Vad viskar fågeln? beskrivs med "Almedalens skvaller börjar på Donners plats och får fart på Twitter. Vi kan hjälpa er att identifiera de viktigaste konkurrenterna/opinionsbildarna/bransch(o)vännerna och hashtaggarna att följa."
 
Mårten Lundberg, kontorschef på Hero, berättar att affärerna redan har kommit igång.
 
– Vi har ett antal kunder. Sent i morse fick jag en kund som ville hålla koll på konkurrenterna. Så har vi några som förbereder sig för nästa år. Det kan bli rätt kaotiskt i Almedalen om man inte varit där förut. Så då kan vi bli lite vägledare.
 
Ni kallar er tjänst "Almedalen från badbryggan", vad säger det om hur ni som byrå ser på vikten av att vara i Almedalen?
– Om man inte har möjlighet att vara på plats och arrangera något själv kan ett alternativ vara att vara på badbryggan och ändå förbereda sig inför nästa år.
 
Vad kostar det?
– Det är en diskussionsfråga. Men under 100 000 kronor.