Under den tidigare delen av valrörelsen jobbade Moderaterna med Prime, som står bakom reklamkampanjen som har rullat sedan maj 2018.

Sedan innan agerade Michael Storåkers bollplank till partiet och det fattades beslut om att han skulle ansvara för spurtkampanjen. I dag hänger affischer från Prime (orange text) och från det nya teamet (ljusblå text).

– Prime var med och gjorde värderingskampanjen, som har rullat sedan i maj. Men som valrörelsen har utvecklat sig kör vi spurtkampanjen de sista fyra veckorna i stället för den sista. Nu handlar det om att få ut budskapet (Nu tar vi tag i Sverige) och att skapa call to action, berättar Moderaternas kommunikationschef Hampus Knutsson.

Spurtkampanjen visas på de nationella reklamtavlorna, medan förbunden lokalt kör värderingskampanjen, därav två uttryck.

Även en reklamfilm från det nya teamet är på gång.

– Den kommer att lanseras inom kort. Men exakt när säger jag inte nu.

Varför bytte ni team?
– Vi jobbar med flera olika leverantörer och nätverk. I det här läget ville vi koppla in Micke som hade väldigt bra idéer.

Moderaternas nya reklamteam
Peter Fjäll
Fredrik Wrahme
Thomas Kurppa
Leila Falkenberg