I filmen, som bygger på temat ”Vi tror på Europa”, berättar statsminister Fredrik Reinfeldt om hur EU gör sig påmint på rätt så diskreta, men positiva sätt i våra liv – i exempelvis korvens innehållsförteckning, genom miljön och även ekonomin och jobben.
 
– I grunden bygger det (filmen) på att det europeiska samarbetet, utifrån att vi går från att vara 9 miljoner svenskar till en halv miljard européer, betyder större möjligheter när det gäller handel och rörlighet, det kommer resultat i fler jobb och högre tillväxt, säger Moderaternas kommunikationschef Per Nilsson.
 
– Det ställer vi emot alla de som tror att framtiden är att backa tillbaka bandet, bli mer slutna och ha mindre öppenhet. Det är en konflikt vi gärna tar, fortsätter han.
 
Filmen sänds både digitalt, på bland annat Youtube, Facebook och genom playads, men också i TV4.
 
– Vi kör mer digitalt den här gången och nischar mot mer precisa målgrupper. Vi har även lite kortare varianter på filmen, säger Per Nilsson.
 
Moderaternas produktionsbyrå är Film de Liberté och reklambyrå är Fortune.