Idag byter den börsnoterade teknikkonsulten ÅF Pöyry varumärke.

Därmed blir ÅF och det finska förvärvet Pöyry AF+RY=AFRY. Det ska vara varumärket som samlar de 17 000 anställda i främst Norden och Schweiz.

Varumärket får i huvudsak två kärnvärden, berättar presschefen Andrea Herlitz.

– Ledorden för det nya varumärket är hållbarhet och modigt ledarskap, skulle jag säga

Byrån bakom varumärket är Brand Union.

Det nya varumärket ska sjösättas med en kampanj.

– Vi kommer att ha en del annonser de kommande veckorna.

Bakom kampanjen ligger reklambyrån McCann.

Den externa lanseringen sker på ett event på Fotografiska i dag.

Anna Rosling Rönnlund från Gapminder kommer att tala om global utveckling.

AFRY släpper idag även boken Predicting the Unpredictable – A Nordic Approach to Shaping Future Cities. Den ska handla ”om framtidens städer och hållbar stadsplanering”, enligt pressinbjudan.