I en pågående kampanj berättar Göteborg Energi om sin klimatomställning.

I kampanjen lyfts 70 insatser fram som företaget jobbar med.

”Folk vill veta vad vi gör och hur vi konkret tar vårt ansvar”, berättar Eric Zinn, hållbarhetschef på Göteborg Energi, i ett utskick.

Och vidare:

”Nu har vi på ett pedagogiskt och förhoppningsvis lättbegripligt sätt paketerat det i vår informationskampanj. På vår lista finns 70 insatser, stora som små, som bidrar till ett mer hållbart samhälle”.

Göteborg Energi anser vidare att ”samtalet kring hållbarhet rör sig ofta kring vad som kan göras på individnivå. Men många av lösningarna behöver ligga på systemnivå för att vara riktigt verkningsfulla”.

Göteborg Energi anlitar reklambyrån Stendahls och pr-byrån Manifest i kampanjen, som i huvudsak går ut på att driva trafik till goteborgenergi.se/hallbaraihop, där hela listan ligger.

Kampanjen går utomhus, i print, digitalt, sociala medier och egna kanaler.

arbetsgrupp, Stendahls
Martin Cedergren, kreativ chef

Alexander Skoglund, ad

Mikael Andersson, copywriter

Åsa Källstöm, planner

Anna Lotto, projektledare

Marie Wümer, strategisk projektledare

Samuel Forsström, final art

Christofer Falkman, senior digital designer

Amanda Fässberg, digital designer

Elin Falkman, ux-copy

Magnus Ottosson, tech lead

Sebastian Sintorn, ux-designer

Craig Morey, data-analytiker

Petter Blomqvist, projektledare

Martina Johansson, Manifest PR

Dallas, produktionsbolag