Pr-byrån Geelmuyden Kiese erövrar kunden Sveriges Bryggerier och siktar på ännu fler samhällsaktörer.

Geelmuyden Kiese, som sedan tidigare jobbar kunder som Pågen, Stiftelsen Stora Sköndal och Åklagarmyndigheten får in Sveriges Bryggerier som kund.

–  Det är jättestort. Sveriges Bryggerier är en aktör som är väldigt ambitiös och representerar många branscher som väldigt stora och viktiga för Sverige. Det känns superkul att vi får stötta dem i deras kommunikation, säger Olov Hallberg, senior konsult på Geelmuyden Kiese.

Den nya kunden innebär att Geelmuyden Kiese utökar sin kundportfölj inom samhällsaktörer.

Geelmuyden Kiese har en uttalad strategi att rikta in sig på samhällsaktörer.

– Det gör vi absolut. Det handlar om både ideella organisationer och branschföreningar, men också andra som vill vara samhällsaktörer. Vi säger att man med kommunikation kan flytta makt. Vi vill att våra kunder ska få mer makt.

Stöter ni på andra byråer som jobbar med samhällsaktörer.
 – Vi stöter på många olika. Men det är ingen särskild som utmärker sig.