Hon gick från gigantiska Microsoft till stora Ericsson. Nu tar Johanna Snickars steget till en scaleup, ett startuppbolag som är redo för att flyga.

Den 2 mars går hon in som kommunikations- och varumärkeschef på Eneo, som är ett svenskt bolag inom solenergi och färd med att bygga en av landets största solcellsparker. När Eneo växer har bolaget infört den nya rollen som Johanna Snickars tillträder.

Till Ericsson värvades hon i december 2018 för en tjänst som kommunikationschef för Technology & New businesses.

”Det har varit en väldigt spännande och intensiv tid på Ericsson full av lärdomar och ovärderliga erfarenheter av storskalig global kommunikation. Det har emellanåt ringt headhunters med erbjudanden om liknande positioner i andra storbolag, men det som stack ut när jag blev kontaktad av Eneo var möjligheten att bli en nyckelspelare i att skala upp ett litet värderingsdrivet svenskt bolag med en stark affär men okänt varumärke och jobba nära grundarna för att realisera en vision jag tror helhjärtat på”, berättar Johanna Snickars via mejl.

Eneos grundare är Harald Överholm (vd) och Richard Nicolin (finanschef), som syns på bild med Johanna Snickars.