Försvarsmakten dammar av ett upplägg från 2018 i sin nya rekryteringskampanj.

Temat är åter ”Många har många frågor” där Försvarsmakten tänker sig lyfta intresseväckande frågor från personer som funderar på en karriär inom Försvarsmakten.

”Att locka fler unga kvinnor till Försvarsmakten är ett långsiktigt arbete som pågått i flera år. Men även om trenden är positiv ser vi att många fortsätter sätta upp hinder mellan sig själva och Försvarsmakten. ’Är det grabbigt? Kommer jag klara det? Kommer jag passa in?’ Detta är några av alla de frågor vi besvarar i årets kampanj. Målet är att öka kunskapen om hur det är att vara en del av försvaret”, kommenterar Johan Landeström, marknadschef, Försvarsmakten.

Kampanjen är utvecklad med byrån Volt och regissör för filmerna är långfilmsskaparen Jesper Ganslandt på produktionsbolaget Giants & Toys. I filmerna syns bland annat överbefälhavare Micael Bydén och influeraren Therese Lindgren.

 

arbetsgrupp Försvarsmakten
Johan Landeström, marknadschef
Nemo Stjernström, projektledare
Anders G Jansson, projektledare

arbetsgrupp, Volt
Malin Almqvist, projektledare
Sofia Heinig, produktionsledare
Henrik Stampe, strateg
Arvid Nittve, Daniel Jakobsson, Ulrika Hammarlund, copywriters
Ludvig Ehrenstråhle, Molly Renneus, Lovisa Swärdh, art directors
Jörgen Berglund, kreativ chef
Cornelia Wangel, planner
Samuel Skwarski, pr
Staffan Kjellvestad , visualizer
Simón Jesus Ubeira, motion designer
Sarah Österhed, webb-design
Åsa Stjärnquist, grafisk formgivare
Fabian Mannheimer, byråproducent

arbetsgrupp, Giants & Toys
Jesper Ganslandt, regissör
Frida Heder, producent

arbetsgrupp, PhD
Marie Brander-Hestréus, kundansvarig
Therese Matti, koordinator
Filip Bucalic, sociala medier-specialist
Sanna Kronsell, kundansvarig