Efter Almedalen gör Alltid nedslag på flera andra platser. 
– Vi diskuterar fortfarande platserna med BMW. Det kommer förmodligen bli platser där BMW har återförsäljare så som Linköping, Norrköping, Göteborg och så vidare men inget är bestämt än utan det gör vi tillsammans med BMW, säger Per Svenningsson, vd på Alltid.
  
Unga är en viktig målgrupp, hur tänker ni där?
– Vi vänder oss till en yngre målgrupp mellan 20-40, som kanske inte är intresserade av el utan bara vill att det ska fungera. Ett av skälen är att de yngre oftast har mindre hushåll, desto äldre man blir desto större bostad. De yngre är uppvuxna med digitaliseringen och tänker hållbarhet mer direkt. Vi börjar där, sen får vi se hur vi utvidgar.
 
Hur många hoppas ni ska vara med och tävla?
– Så många som möjligt, vi har ingen siffra direkt.
 
Ska ni göra något mer i Almedalen?
– Vi kommer finnas där, vi kommer röra oss runt och på gator och torg för att möta människor. Vi har med oss en BMWi3 stripad med Alltids färger. Vid bilen kommer vi prata med människor om våra lösningar och att leva hållbar.
 
Hur många skickar ni dit?
– Vi kommer att vara ett team på 3-4 personer.
 
Ni kommer samarbeta med sociala medieprofiler, vilka är det?
– Det är ett antal olika. Det är Naturligt Snygg som jobbar med hållbar skönhet och livsstil, Rebecka Fredriksson, Daniel Paris, Flora&Frida som är bloggare. Vi jobbar med bloggare och Instagrammare som har en hållbarhetsprofil säger Per Svenningsson vd på Alltid.
 
Vad ska de göra?
– De vill vi ska uttalas sig om Alltid och berätta om vad Alltid är för nått och rekomendera sitt närverk att bli kunder hos Alltid. De flesta är kunder hos oss.
 
Jacob Wiberg