15 byråer har fått 33 nomineringar i Strategy Awards, en utmärkelse som premierar planners, alltså kampanjplanerare.

Nomineringar och vinnare utses av en jury. Vinnarna utses 16 maj.

här är de nominerade i Strategy Awards (kampanj beställare byrå)

kategori nisch
Craft a Western Whopper         Burger King             Ingo
Durian Challenge                Total Produce Sweden    Ehrenstråhle
Halebop – Förseningssurf        Halebop                 Wavemaker
The Out of Home Project         Clear Channel           Prime Weber Shandwick
Värnpliktsboten                 Rekryteringsmyndigheten Familjen

kategori attityd
Bara mjölk smakar mjölk         Arla Foods              Åkestam Holst Noa
Craft a Western Whopper         Burger King             Ingo
Lidl är Lidl. Allt annat är olidligt.           Lidl    Volt
Många har många frågor          Försvarsmakten          Volt
Stora nog att göra skillnad     McDonald’s              Nord DDB
The Lotto Bucket List Spacewalk Experiment      Svenska Spel, Lotto              King
The Out of Home Project         Clear Channel           Prime Weber Shandwick
Zeta – Från en familj där mat är kärlek       Zeta                               Hummingbirds

kategori lansering
Tele2 End-Up                    Tele2 Sverige           Åkestam Holst
Sommarmjölk lansering 2018      Arla Foods Sverige      ANR BBDO
100% förnybar kraft             Skellefteå Kraft        Volt
Kostministeriet                 Total Produce Sweden    Ehrenstråhle
Moschino TV x H&M               H&M                     B-Reel

kategori beteende
ATG – Harry? Harry.             ATG                     Åkestam Holst Noa
God Stressfri Jul               Clas Ohlson             King
Lidl är Lidl. Allt annat är olidligt.           Lidl                             Volt
Sommarmjölk lansering 2018      Arla Foods Sverige      ANR BBDO
The Lotto Bucket List Spacewalk Experiment      Svenska Spel, Lotto              King

kategori internationellt
Instagram – Make Boring Less Boring  Instagram/Facebook      Acne/Heat/Deloitte Digital
Life with Mini                  Mini                    Ingo

kategori kontext
Billboards Beyond Borders               Reportrar utan gränser  Åkestam Holst NOA
Craft a Western Whopper         Burger King             Ingo
Irresistible Pointless trueview ads     Ikea            Åkestam Holst NOA
The Out of Home Project         Clear Channel           Prime Weber Shandwick
Värnpliktsboten                 Rekryteringsmyndigheten Familjen

kategori opinion
Arbetsförmedlingen – Gör plats! Arbetsförmedlingen      Le Bureau
Framtidsprao med TRR            Trygghetsrådet          Prime Weber Shandwick
MissLyckad                      Länsförsäkringar        Stendahls

 

juryn i Strategy Awards
Therese Bohlin (ordförande), vd, Prime Group
Anders Rynnel Apoteket, marknads- och kommunikationschef
Andreas Gunberg Stendahls, strategichef
Anna Lindqvist Bizkit, insiktschef
Anndala Ehrstedt, Ad-On, kundansvarig
Axel Munkeby, Leo Vegas, chef för employer branding
Carl Ronander, Mentimeter, varumärkeschef
Casper Broomé, King, planner
Christian Godden, Ehrenstråhle, strategichef
Christoffer Svanberg, Node Pole, marknadschef
Christopher Constantien, KPA Pension, marknadschef
Clara Lindholm, ANR BBDO, senior planner
Cyndie Lea Vintilescu, McCann, planner
David Becker, FLB Europa, vd
Dora Streiffert Tolstoy, Schibsted, kommunikationschef
Elias Betinakis, Nord DDB, planning-chef
Eline Ermens, McKinsey, strateg
Eva-Marie Röhl, Svenska Spel, marknadschef
Fredrik Espmark, Granath, kreativ chef och planner
Gustaf Sehlstedt, Le Bureau, vd
Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi, kreativ chef
Henrik Stampe, Volt, vd
John Lagerqvist, Drama Queen, kreativ chef
Kaisa Fexe, Forex Bank, marknadschef
Karl Kajbjer Gustafsson, Carat, strategichef
Karl-Oskar Tjernström, Samsung, marknadschef
Kitty Ehn, SPP, press & pr-ansvarig
Lena Israelsson, PhD, insiktschef
Lina Sundqvist, If, crm-ansvarig
Mark Robinson Lantmännen, marknadschef
Markus Söderberg, Ingo, planner
Mats Brun, Ehrenstråhle, strategichef
Mattias Nihlgård, Svenska kyrkan, kommunikationsstrateg
Nico Hasselström, TBWA, kundansvarig
Ola Bringle, PS Occasion, planner
Patrick Kampmann, Volontaire, strateg
Patrik Karlsson, Izettle, kreativ varumärkeschef
Patrik Lundberg, Åkestam Holst, senior planner
Patrik Talamo, Preem, produktägare
Paula Harting, HK Scan, insiktschef Insight Manager
Pelle Backmann, Swedbank, chef för kundervärden
Pia Hjelt, Garbergs, kundansvarig
Rebecka Gustafson, Volt, strateg och planner
Ronja Boije, Prime, analytiker och projektledare
Sofia Bleiweiss, B-Reel, strateg
Sten Andersen, ATG, marknadschef
Thomas Gibson, Sthlm Exergi, kommunikationsdirektör
Tobias Brandt, Grow, strategichef
Tomas Lundgren, Mindshare, strategichef
Ulrika Sohtell, varumärkes- och kommunikationsstrateg
Victoria Appelqvist, Tre, marknadschef