Almedalsrapporten bygger på omfattande data och analyser från Retriever, Novus och Dagens Opinion. Almedalsrapporten visar bland annat vilka ämnen och aktörer som fick genomslag bland Almedalspubliken men även hos gemene man och belyser investeringarna som gjordes. Det är för tredje gången som Almedalsrapporten presenteras. På scen hos Narva kommer Retrievers analyschef Helen Widmark och Novus vd Torbjörn Sjöström först att presentera resultaten.
 
Därefter följer en paneldiskussion där deltagarna tycker till om själva Almedalsrapporten, men också ger tips och spaningar för ett framgångsrik Almedalsveckan 2018. I panelen ingår Elin Ahldén, konsult och styrelseordförande för Lennox och som jobbade med Make Equals kampanj som vann utmärkelsen Hetast i Almedalen. Deltar gör även Narvas chef för public affairs, Annika Sundström, Jonas Morian, samhällspolitisk rådgivare på Ledarna och Johanna Snickars, kommunikationschef på Microsoft.
Evenemanget i kväll är fullbokat.
 
Almedalsrapporten kommer senare att skickas ut till Novus, Retrievers kunder och Veckans Briefs prenumeranter.  
Almedalsrapporten gavs ut första gången 2015.