Efter att den lokala byrån stängdes ner för ett par år sedan har den tyska internationella pr-koncernen Lewis saknat en fast svensk partner. Nu är en sådan på plats.

Det är byrån Cloudberry som ansluter sig till Lewis nätverk av partnerbyråer, som finns på 80 marknader i världen. Cloudberry skriver ett löpande avtal med Lewis. Avtalet kom till efter att de två byråerna hade samarbetat kring kunder som datacenterföretaget Equinix och den nederländska e-bilstillverkaren Lightyear.

– Det har funnits synergier eftersom vi båda jobbar med tech och så har vi jobbat tillsammans och lärt känna varandra, säger Madelene Kornfehl, partner och delägare i Cloudberry, och vidare:

– Målet är att vi ska få in nya internationella kunder, men också att vi ska kunna ta våra svenska kunder ut i världen.

Vad innebär avtalet för era affärer?

– Det kommer att betyda att vi får in nya kunder inom tech och innovation, men också att vi kan utveckla vår egen kompetens med hjälp av Lewis nätverk.

Internationellt jobbar Lewis bland annat med kunder som LG, Adobe och Splunk.