Pr-byrån Prat PR har på kort tid fått in två danska varumärken som försöker trappa upp i Sverige.

Dels har Prat PR fått in heminredningskedjan Boconcept som uppdragsgivare för den svenska marknaden. Prat ska hjälpa till att ta ett omtag kring kommunikationen med hjälp av främst marknads-pr och digital kommunikation.

Utöver det har Prat fått in den danska detaljhandelskedjan Søstrene Grene som vill expandera i Sverige. Där ska Prat jobba med marknads-pr, influerar-samarbeten, kommunikation i sociala medier, pr kring butiksöppningar och framtagning av butiksmaterial.

Kundansvarig på Prat är Daniel Larsson. Han berättar att byrån inte fick uppdragen via pitcher.

”Båda kom från rekommendation egentligen”, skriver han i ett mejl.


teamen på Prat
Daniel Larsson, kundansvarig
Josefin Ersson, juniorkonsult
Peter Malmdin, ad
Susanne Ståhl, digital strateg
Johanna Ingesson, social media manager