Daniel Redgert åker till Almedalsveckan för andra året. Även denna gång åker han med influerarkollegan Margaux Dietz i följe.

– Vi vill bygga influerarnas roll i Almedalen. Margaux har gått längst fram i ledet och gjort bra saker som intervjuer med alla partiledare förra året.

Daniel Redgert som driver byrån Redgert Comms, vill också intressera nya kundkategorier för influencer marketing.

– Vi vill närma oss aktörer som inte köper influencer marketing. Jag är övertygad om att organisationer som Kronofogden skulle behöva berätta hur de fungerar för unga som inte har en aning om vad de gör, säger han och berättar om hur byrån hjälpte Södra skogsägarna med en influencer-kampanj där julgranar samlades in och blev till råvara för toapapper och näsdukar.

Daniel Redgert och Margaux Dietz ordnar bland annat en stor middag för intressenter till vill bygga relationer med under Almedalsveckan.

Men Daniel Redgert tycker också att politiker har att vinna på att samarbeta.

– I USA ställer sig Donald Trump bakom Kim Kardashian om att frige dömda långtidsdömda fångar mot att var med i hennes kanal.

Redgert Comms har i dag kontor i Stockholm och London men nu håller byrån på att etablera sig i New York.

– Vi representerar ett antal tv-personligheter och gör det med största ödmjukhet. Vi ska ha amerikansk personal på plats i augusti.

Vilka personligheter är det ni representerar?

– Vi har bland annat Ramona Fingers har tv-programmet The Real Housewives of New York City.

I New York sitter Redgert Comms i Svenska Handelskammarens lokaler, Gateway.

– Vi får otroligt mycket hjälp. De hjälper också Isabella Löwengrip.