Clear Channel, som bland annat säljer reklamutrymme på utomhustavlor, både analoga och digitala, har hittat en ny chef på konsultbjässen ÅF.

Det är Marta Tiberg som går in som kommunikations- och marknadschef på Clear Channel.

– Jag är fortfarande kvar på ÅF och börjar på Clear Channel 6 maj säger hon.

Hur gick det till?
– Jag blev kontaktad av ett rekryteringsföretag.

Innan ÅF jobbade Marta Tiberg på SAS och Telia.

Du byter nu ett ingenjörsföretag mot ett mediebolag. Hur ser du på det?
 – Det har blivit några olika branscher genom åren, telecom-, logistik-, flyg och ingenjörsbranschen. Under den tiden har jag i mina olika roller alltid haft mycket att göra med olika reklam och mediebolag. Därför är det nu extra kul att få lägga hela min energi på just ett mediebolag. Sedan är Clear Channel extra intressant då de lyckats utvecklat erbjudandet för kunderna genom en omdanande digitalisering de sista åren.

Vad ska du uträtta på Clear Channel? Vad behöver göras?
– Clear Channel ha haft en fin utveckling de sista åren genom såväl tillväxt i affär, varumärke och inte minst som en attraktiv arbetsplats. Mina egna insatser för bolaget får jag återkomma med när jag jobbat en tid. Nu ska jag fokusera på att lära och lära känna kollegor, medarbetare, partners och kunder.

Hur jobbar Clear Channel med byråer och hur tänker du kring det?
Det är också något jag får återkomma med efter en tid på bolaget. Jag vet dock att jag har många kompetenta kollegor som idag hanterar både egen produktion och partners.

Clear Channel har ju marknadschefer som målgrupp, en grupp väl känner till. Hur ser du på utmaning att vinna deras gehör?
 – Det blir riktigt kul, speciellt som jag själv haft den rollen i olika utmanande situationer genom åren.