Cambridge Analytica, som av en del ansens ha en stor roll i Donald Trumps presidentkampanj, har hamnat i ett blåsväder som sannolikt kommer att bli svårt att överleva.
 
Channel 4 har satt upp ett fiktivt case där en person som utger sig för att vila köpa en tjänster till Sri Lanka vid flera tillfällen träffar ansvarig på Cambridge Analytica. Möten har spelats in i smyg.
Cambridge Analytica-cheferna berättar att företaget ofta jobbar under cover med andra bolag som får fronta och att de använder underleverantörer för olika tjänster, till exempel israeler för datainsamling. Cambridge Analytica ska bland ha gjort framgångsrika insatser i ett östeuropeiskt land, vilket nämndes dock inte i programmet.
Cambridge Analytica är specialister på att hitta mindre delmålgrupper och aktivera dem med anpassade budskap. Låtsaskunden från Sri Lanka frågar också om det går att få hjälp med att kasta smuts på motståndarna. Då erbjuder Cambridge Analyticas vd Alexander Nix att iscensätta fällor där det spelas in i smyg där politiker erbjuds mark som muta eller i komprometterande situationer med sexarbetare, exempelvis kvinnor från Ukraina.