UPPDATERAD. Praktikertjänsts förra kommunikationsdirektör har hittat ett nytt jobb.

Det är Sofia Myrevik, som senast jobbade som kommunikationsdirektör åt Praktikertjänst som går in på en nyinrättad tjänst som direktör för kommunikation, marknad och hållbarhet på taxiföretaget Cabonline Group. Sofia Myrevik tillträder den 1 april och kommer att ingå i koncernledningen.

– Jag blev kontaktad, fick träffa vd och styrelseordförande och det lät för skoj för att motstå. Jag vet inte om det är den gamla konsultådran som får mig att gå igång på nya företag och branscher som står inför förändringar. Taxibranschen och mobilitet står inför kraftiga förändringar med nya aktörer och affärsmodeller.

Vad ska du uträtta?
 – Cabonline är inte jättekänt, men ett större bolag än man kan tro. Man är inne i en förändringsfas, har vuxit genom uppköp och bildar gemensamt bolag, så det är en spretig varumärkesportfölj med 17 varumärken, tror jag. Jag ska hitta en enhetlighet och bygga bolaget med klok kommunikation och jobba för att Cabonline ska ha ett så högt anseende som möjligt. Det gäller samtliga marknader med närmare 50 000 resor om dagen. Målet är att bli ett taxiföretag i världsklass.

Vad får du för lön?
 – Jag får en marknadsmässig lön som jag är nöjd med.