Byrån omsatte 155 miljoner och gjorde en förlust på -9,1 miljoner kronor på 64 medarbetare under 2015. Nu tar mediebyrån Starcoms vd Jonas Dahlquist och MullenLowe Brindfors vice vd Johan Öhlin över byrån, som dock kommer att agera affiliate till MullenLowe-nätverket framöver. Ägarduon äger 50 procent vardera. Ett 40-tal anställda berörs av affären, som innebär att byrån byter namn till Brindfors MullenLowe. Vad som sker med pr-erbjudandet Golin, är oklart.
Johan Öhlin berättar:
 
– Det är en fantastisk möjlighet att ta över ett av Sveriges mest kända reklamvarumärken. Vi ser enorma möjligheter att ta över personalstyrkan som jobbar integrerat med reklam och pr och med Jonas kompetens inom media och data har vi möjligheter att bygga ett helt unikt erbjudande.
 
Ändrar byrån inriktning?
– Egentligen inte. Det handlar om att hela tiden erbjuda våra kunder och deras kunder relevans. Relevans ser annorlunda ut i dag. I dag med data och insiktarbete kan man bli ännu mer relevant, så det är mer fokus på den delen. Men vi kommer fortfarande att vara en reklambyrå.
 
Hur gör ni med pr-erbjudandet Golin?
– Alla personal har följt med över.

Behåller ni varumärket Golin?
– Det kan inte jag kommentera just nu?

Hur ser affären ut?
– Jag kan inte gå in på det eftersom IPG är börsnoterade.

Har ni fått gå till banken?
– Man får alltid gå till banken när man gör en sån här affär. Det behövs en bank för att driva ett bolag.

Men har ni fått gå personligen till banken?
– Det kan jag inte kommentera.

Följer alla kunder med?
– Ja.