Det är Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer, som går till byråsidan.

Den 1 februari kliver han in på kommunikationsbyrån Nord DDB som ”business director”.

– Jag ska ha ansvar för större kunder, jag börjar med att gå in och hjälpa till där det behövs, säger han. Det ska bli jäkligt kul.

Staffan Slörner har jobbat i elva år som vd för Sveriges Mediebyråer. Dessförinnan var han en hyllad marknadschef för Försvarsmakten.

– Med mina erfarenheter vill jag få andra marknadschefer att bli hyllade. Min uppgift blir att få andra marknadschefer att skina.

Faktiskt anlitade han samma byrå då, som han börjar på nu.

–Staffan är en erfaren, driven och kreativ ledare, med ett starkt fokus på varumärke och
affärsutveckling, vi har fått uppleva det hos Staffan som kund och är otroligt glada för att nu
få jobba ihop igen. Med hans erfarenhet både från mediebyrå och kundsida är han mycket
väl insatt i kundens utmaningar och behov så väl interna som externa, med allt fler kunder
som gör stora inhouse-satsningar är det enormt viktigt för oss, kommenterar Niclas Melin,
koncernchef Nord DDB.