Den klassiska veckotidningen Veckans Affärer läggs ned, efter ett beslut av chefen för Bonnier Business Media, Peter Fellman.

Ett tiotal medarbetare riskerar att förlora jobbet, uppger Dagens Media. Veckans Affärers event-del flyttar hos Dagens Industri.

Bakgrunden till nedläggningen är att Veckans Affärer inte anses passa in i resten av BBM:s och Dagens industris profil.

”Sedan jag blev affärsansvarig för DI-gruppen har vi tagit fram en strategi där Dagens industri ska vara det breda varumärket som kompletteras med mer nischade varumärken inom BBM. Tyvärr ser vi inte att Veckans Affärer fyller den nischade funktionen”, säger Peter Fellman, till Dagens Media.

I ett mejl till Dagens Media skriver fackordförande Jens Krey:

”Arbetsgivarens besked kom som en chock. Vi har precis inlett förhandlingar och kommer den närmsta tiden att ha fullt fokus på att få till så bra lösningar som möjligt för alla medlemmar.”