Sedan 2013 har BMW låtit ett gäng Minibilar köra omkring i Almedalen för att skapa bilden av märket Mini som ett litet nyttigt fordon. I år satte kommunens hårdare regler för bilar i Visby stopp.
 
Då fixar BMW en annan idé med hjälp av pr-byrån Progress.

”Vi försöker ändå lösa ett problem som många besökare har – att få tag på biljett till veckans populäraste event, DJ-Battle”, berättar Marie Dellbrant, nordisk marknadschef för Mini.

Sedan fyra år sponsrar Mini DJ Battle. Det utnyttjar BMW genom att ordna ett ”sommarmingel” under biljettutlämningen, onsdagen 6 juli mellan klockan 14-17.

”Förutom minglet så tävlar vi ut ett stort antal biljetter i en tävling på Instagram. Vi vet att många saknar våra tidigare kampanjer men hoppas folk ska uppskatta det vi gör även i år.”

Kommer det några prominenta personer till minglet, kanske i form av någon konferencier eller så? ”Nej, huvudattraktionen blir vår nya Mini Cabrio”, säger Marie Dellbrant, som gärna gör lite reklam för sajten Minibattle.se.