Beaconomist är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin för alla som jobbar med digitala tjänster, kanaler och upplevelser.
 
Här är innehållet i utgåva 33 av 40 år 2017.

LEDARE

* HA..Ha..ha..halloWWWeen

AFFÄRER
* Hitta.se: Vi ska bygga en story för alla företag
* Deloitte: Klart att vi ska jobba med content
* Vimla – konsten att bygga digitalt från scratch
* Microsoft tar plats inom digital transformation
* Adobe vill skaka designbranschen med artificiell intelligens
* Nya kunder till Knowit och HiQ

 
CASE
* Volvos vr ska engagera kunderna
* TV4 utvecklar med inloggningsdata
* ”Otrolig design, H&M, men var är känslorna”
 
METOD
* Under locket på Great Beyonds verktygslåda
* ”Storytelling får företagen att utvärdera sig själva”
EXTERNT
* Times of India lanserar virtuell ai-assistent
* Analysverktyget för Instagram du behöver ha koll på
* Ebay lanserar visuella sökverktyg
* Trendspaning om marknadsföring på Facebook inför 2018

JOBB
* Contentbyråerna rekryterar digital kompetens

KALENDER
* UX och Slush i november

PERSONER

Alexander Hannerland, Paul Thompson, Johan Littorin, Helena Fuchs, David Högborg, Johanna Olsson, Johan Lopes Helgesson, Fiona Stoffer, Kristin Wastenson, Erdem, Bas Luhrmann,

SAKER
Hitta.se, Deloitte, Vimla, Microsoft, Great Beyond, Curious Mind, Adobe Sensei, Knowit, HiQ, Volvo Cars, TV4, H&M, Times of India, Instagram, Ebay, Image Search, Find it on Ebay, Facebook, OTW

PRENUMERERA

Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions Beaconomist och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.
 
HÄR ÄR PRISLISTAN
·       Grundprenumeration till en mejladress: 2 900 kronor
·       Företagsprenumeration upp till 9 adresser: 5 900 kronor
·       Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9 750 kronor
·       Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
·       Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
 
MEJLA prenumerera@dagensopinion.se SÅ ORDNAR VI SNABBT OCH ENKELT EN PRENUMERATION.