BEACONOMIST:  I den senaste utgåvan av Beaconomist berättar vi om hur Meniga & Wrapp fusionerar för att ta upp kampen med Google och Facebook om annonspengarna. Chefen för Nordeas öppna plattformsbygge berättar om projektet som är så stort så att konkurrenterna inte mäktar med att hänga på.

BEACONOMIST är ett prenumererat veckomagasin från Dagens Opinions för alla som jobbar med digitala upplevelser, kanaler och tjänster. Det utkommer sedan 2014 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 1, 2019

ledare
”Billigare med en hel mediekoncern än en prenumeration”

affärer
Daniel Redgert och LA-duo hittar podcast-byrå
Så mycket kostar Schibsteds nya native-format
Hänt tar betalt – Voi till Lund och Lyon


case
Meniga och Wrapp utmanar Google och Facebook tillsammans
B2b-influerare startar talkshow
3 300 vill bygga tjänster när Nordea öppnar banken

undersökning & analys
IAB: Lättare jobba med influencer marketing – men hinder kvarstår


verktyg & metoder
Google Home lyfter Omni Pod

bransch

AI-forskningscenter kör igång – tar in finsk utbildning
Content-branschen prisar sig mer

externt
Reddit närmar sig en värdering på 27,5 miljarder
En krypto-vd dör – med enda nyckeln till 1,2 miljarder
Facebook låter användare ta tillbaka skickade meddelanden
Tesla öppnar merch-butik hos Amazon

 

spaning
”Vissa printmagasinen får nya liv och andra inte”

 

personer
Anders Eriksson,  Gunnar Berger, Felicia Lagerwall, Karin Hartelius Höglund, Karin Bastin, Jennie Hammar, Daniel Redgert, Bragi Fjalldal, Therese Lundquist, Navid Fard, Anders Ygeman, Madeleine Bäck, Blanca Sjöstedt, Rolf van den Brink

saker
Nordea, Mittmedia, Native, Make Sense Media, AI Innovation of Sweden, Bonnier, Meniga, Dalarnas Tidning, Polaris Media, podcast, influencer marketing, Elle, Schibsted, lookalike, Voi, fintech, Wrapp, transaktionsdriven marknadsföring, Linkedin, talkshow, säljcoachning, PSD2, bankmarknaden, utvecklingsplattform, Omni, IAB,  Google Home, radio, pod, AI, AI Innovation of Sweden, Swedish Content Awards, Swedish Content Agencies, printmagasin, printtrend bland bloggare, Super Bowl

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Beaconomist och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Veckans Brief för alla som jobbar med opinionsbildning, påverkan och kommunikation: Beaconomist + Veckans Brief 4.900 kronor för båda, en mejladress, 5 900 kronor för två mejladresser.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.