Beaconomist är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin för alla som jobbar med digitala tjänster, kanaler och upplevelser.
Här är innehållet i utgåva 19 av totalt 40 år 2018.
LEDARE
* ”Efter tio dagar i Ghana”

AFFÄRER

* ÅF växer genom förvärv av digital rådgivare i Norge
 
CASE
* Så ska Apohem knuffa sig in bland e-apoteken
* Flowbox växer med användargenererat content
* ”No Zlatan, no content?”
METOD
* Konsten att konkurrera ut konkurrenterna med SEO
* ”Storytelling kräver äkthet och ett visst mått av mod”
 
UNDERSÖKNING
* Content driver e-handeln i Kina

BRANSCH
* Flexy guy vann över boxy girl på Dagens Industri
* ”Nästa generations kundtjänstsystem bär sig åt som folk”
* Miljardbolaget Linkedin är ute och tigger

 
EXTERNT
* Så ofta bör företag och organisationer publicera innehåll
* Dokumentärer som content
* 6 schemaläggningsverktyg till Instagram

JOBB
* Rekryteringsbolagens vägar till frontend-kandidaterna
* Sveriges annonsörer får digitala experter

KALENDER
* Almedalsveckan närmar sig

PERSONER
Sam Joukhadar, Maria Widegren, Kristin Hauge, Charlotte Eriksson, Kim Persson, Henrik Patzer, Johan Bergenheim, Marcus Carloni, Lydia Lee, Moa Thorsell, Karin Nordin, Peter Fellman, Lotta Edling, Anders Eriksson, Arun Mani,

SAKER
Wise IT, Dfind IT, Modis, ÅF, Mometo, Apohem, Flowbox, Weber Shandwick, Spotify, Ikea, Ica, Volvo, SBAB, Viaplay, Unionen, Gant, Fotbolls-VM, Appelberg, Amelia, Dagens Industri, Fresh Works, Linkedin

PRENUMERERA
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions Beaconomist och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.
 
HÄR ÄR PRISLISTAN
·       Grundprenumeration till en mejladress: 2 900 kronor
·       Företagsprenumeration upp till 9 adresser: 5 900 kronor
·       Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9 750 kronor
·       Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
·       Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.