Pr-byrån BCW stärker sin kreativa studio med fyra personer efter en ökning av reklamuppdrag.

BCW, som består av fusionen av Burson-Marsteller samt Cohn & Wolfe) har värvat två produktionsledare, en innehållsproducent och en designer till sin kreativa studio. Byrån har därmed ett 40-tal medarbetare.

Det främst befintliga kunder som Circle K och Carlsberg som utökar sina beställningar till att även innefatta reklam.

”Det finns en logik i att pr i allt större utsträckning sätts i centrum av fullservice-uppdragen. I grunden för all kommunikation finns storytelling och att hitta, och forma, kundens egen berättelse, vilken är vår sweet spot. Vi ser därför vår starka utgångspunkt i pr som en stor tillgång i våra nya uppdrag. Oavsett om det gäller en varumärkesstrategi eller tv-reklam tänker vi förtjänat, att kommunikationen ska flyga, oavsett om den stöttas med medieinvesteringar eller inte”, skriver BCWs Nordenchef Marta Karlqvist i ett mejl.