Kommunikationsbyrån AWB sluter ett brittiskt samarbetsavtal som bland annat ska leda till ett kulturellt utbyte.

AWB inleder ett partnerskap med brittiska The Casbah Group, som tidigare hette Exposure Group.

Samarbetet innebär att AWB blir The Casbah Groups nordiska erbjudande.

Med byrån Exposure, som då är en den del av The Casbah Group ska AWB har ett kulturellt utbyte för att se till att ”båda fortsätter vara i framkant inom globala trender och strömningar”.

”Det är vårt första strategiska samarbete. Vi samarbetar kontinuerligt med olika byråer på till exempel den skandinaviska marknaden men detta är ett större initiativ”, berättar AWBs vd Jimmy Johansson.

Vad kommer samarbetet att betyda för era affärer?
För våra befintliga och potentiella kunder innebär det att de får erfarenhet och kompetens från The Casbahs olika verksamheter samt tillgång till ett internationellt nätverk. Självklart stärker det också AWBs internationella nätverk”.

Går Casbah in som delägare?
Nej,, de går inte in som delägare”.

Finns det i planen att bli förvärvad?
Nej det finns inte i planen att bli förvärvad”.

Vilka är Casbahs viktigaste internationella kunder?
De jobbar med en rad internationella kunder såsom Nike, Levis, Uniqlo, Coca Cola, Microsoft och Lego”.

The Casbah Group har kontor i London, Paris, New York och Tokyo.