I många år jobbade han på mediebyrå. Nu kliver han in i de stora idéernas och de förtjänta mediernas världs på pr-byrån Aspekta.

Det är Fredrik Lundgren, tidigare bland annat mediebyrån Starcom, som har smugit i gång som varumärkeskonsult på den annars pa-tunga byrån Aspekta i Malmö.

– Jag träffade de tre delägarna och vi fattade tycke. Vi såg att det fanns synergier och en naturlig koppling, berättar Fredrik Lundgren.

Hur kommer det sig att du hamnar på pr-byrån nu?
– Det har hänt så mycket kul sedan jag började på 90-talet. Strategi har blivit allt viktigare och det är inte den med störst budget som vinner när kanalerna har demokratiserats utan den med bäst idéer. Det är viktigt idag att ha en strategi och kommunikation som fungerar i alla medier, säger Fredrik Lundgren.

Vad ska du uträtta på Aspekta?
– Jag ska föra in varumärkesperspektivet för Aspektas kunder och lära deras konsulter mer om hur varumärken fungerar och jobba strategiskt hjälpa nya och existerande kunder med hållbara varumärkesstrategier.

Vad får du för lön?
– Båda parter är nöjda.