27 priser delades under tisdagskvällen ut i nio kategorier. Ikea fick en vinst och två andra platser och blev därmed den mest prisade reklamköparen.
Mest prisade annonsören blev Adobe som kammade hem två vinster och en tredjeplats. Två kom Ikea som tog hem en första plats och två andra platser.
Den mest prisade byrån blev Abby Priest med två vinster före Åkestam Holst med en vinst, tre andraplatser och en tredjeplats med Forsman & Bodenfors som trea.
 
Sveriges Annonsörer räknar vunna watt och då blir det lite andra vinnare.
Då vinner Ikea med 250 watt för Adobe med 200 watt.
Och då vinner Åkestam Holst bland byråerna med 300 watt, före Abby Priest  med 200 watt och Forsman & Bodenfors med 175 watt.

här är alla vinnare i 100-wattaren 2017
internationellt                                                                              
100W: The Original Brushes of Edvard Munch/Adobe/Abby Priest
75W: Sweden on Airbnb/Visit Sweden/Forsman & Bodenfors
50W: The Amsterdam Sneaker/KLM/Pool            

ideellt single
100W: Bakom fasaden/Kvinnojouren Ellinor/Markus                  
75W: The Humanium Metal Initiative/IM/Great Works/Åkestam Holst           
50W: Free The Speech/Utrikesdepartementet/King

ideellt kampanj
100W: Brisot/Bris/Garbergs
75W: Foundation 500/H&M Foundation/Volontaire
50W: Vem ser?/ Göteborgs Stadsmission/ Dear Friends
konsument single
100W: AEG Fashion Wash/Electrolux/Pool
75W: IKEA Retail Therapy/IKEA/Åkestam Holst NoA
50W: Fotbollstuben/Intersport Sverige/Welcom/Splay

företag
100W: The Original Brushes of Edvard Munch/Adobe/Abby Priest
75W: Världens första riktiga kabeltröja/Nexans/Mecka
50W: Göteborgstryckeriet/Göteborgstryckeriet/Happy Forsman & Bodenfors
årets nytänk
100W: Playing with fire/Trygg-Hansa/Prime
75W: IKEA Retail Therapy/IKEA/Åkestam Holst NoA
50W: Åland Index/Östersjöprojektet/Ålandsbanken/RBK

konsument kampanj
100W: Där livet händer/IKEA/Åkestam Holst NoA
75W: Åland Index/Östersjöprojektet/Ålandsbanken/RBK
50W: "5 i…" med Knorr Snack Pot/Unilever/Mindshare/ Nyheter24-Gruppen/ Splay Networks

konsument strategisk design
100W: Mjau varumärkesutveckling/Doggy AB/Scandinavian Design Group Stockholm
75 W: Nick´s – Ett svenskt uppror mot sockerindustrin/Nick´s/Bold (NoA)
50W: Din egen lilla jordkällare. Och mer./Svegro/ÖPPET
långsiktigt
100W: Apoteket "Apoteket"/Apoteket/Forsman & Bodenfors
75W: The backbone of the Internet – Hur Telia Carrier blev världsledande inom infrastruktur för internet/Telia Carrier/Hilanders
50W: ATG – Ingen dröm är för stor/ATG/Åkestam Holst NoA