A Non Smoking Generation: Medierna gör reklam för tobak
Organisationen A Non Smoking Generation har räknat ut att det under första halvåret 2019 publicerades positiva artiklar om tobak till ett reklamvärde av 44 miljoner kronor.
A Non Smoking Generation har anlitat Meltwater till att göra undersökningen men har inte haft råd att göra helåret 2019. Under det första halvåret 2019 publicerades 1 403 artiklar som var positiva till tobak i de svenska medier, som Meltwater kravlar sig igenom.
Totalt publicerades 11 381 artiklar om tobak, enligt A Non Smoking Generation. Av dessa var 12 procent positiva, 20 procent negativa och 68 procent neutrala.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.