6F, där Byggnads, Elektrikerna, Fastighets, Målarna, Seko, ingår har sjösatt sajten Vemfnbryrsig.se.
 
Med hjälp av en Sifo-undersökning bland medlemmarna har 6F lyssnat av medlemmarnas funderingar inför valet. Resultatet av undersökningen ska ha legat till grund för hur sajten har utvecklats av webbyrån Great Beyond.
 
– Vi vill belysa de viktiga frågor våra medlemmar har pekat ut inför valet och som vi också ska driva i valrörelsen. Vi vill peka ut skillnader och visa vilka partier som driver våra frågor och vilka som inte för det, säger Anton.Levein, presstalesman för 6F.
Sajten behandlar tre huvudområden med respektive delområden.
 
investeringar för arbete
höjt tak i a-kassan

ordning och reda på arbetsmarknaden
trygga anställningar
den svenska modellen
avdragsrätt på fackavgiften
lönedumping
 
välfärd
höjt tak i a-kassan
vinster i välfärden
På samtliga frågor lyser det grönt för Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Socialdemokraterna och rött för Alliansens partier samt Sverigedemokraterna. Tre S-politiker redogör för sin politik på sajten.
Tanken är att sajten ska uppdateras varefter partierna presentera sina politiska förslag.
 
Vad har ni för mål?
– Det är en ganska ny grej för oss som förbund, så all utvecklingspotential är positiv.
 
Hur ska ni få medlemmarna att hitta till sajten?
– Dels genom att n-ämna sajten i vår samtalskampanj där vi ska prata med 100 000 medlemmar före valet, dels genom nätannonser och en del annonser i vanliga tidningar.
 
Är det möjligt för något annat parti utanför regeringen och V att få grönt ljus på någon fråga på sajten? Får andra än S-politiker komma till tals?
– Ja, det finns absolut möjlighet.
 
Kampanjen har utvecklats av byrån Reform Act.